woensdag 4 december 2013

Terugblik op november en Glühwein voorpret

Tijd voor een terugblik! Niet al te vervelend, want ik kon 539 euro sparen voor een nieuwe aflossing in 2014.  Door onderhoud aan 'het systeem' werd de gemeentebelasting vorige maand niet afgeboekt, dus deze maand twee keer. Verder geen bijzonderheden, we hebben ons financieel gezien keurig gedragen. De uitgaven voor uit eten zijn grotendeels besteed bij de lelijke gele M. Zo heerlijk als je een hele tijd niet geweest bent! Maar na zo'n burger ben je voorlopig ook wel weer genezen. De maand december kent wellicht een meer culinair verantwoorde besteding van de centjes.

Deze maand is het de laatste maand van 2013 (ja echt?), dus dan wordt het tevens tijd voor het overzicht over het hele jaar. Ik ga deze maand een lang weekend naar Hamburg, dus de recreatiekosten zullen het budget enigszins gaan overschrijden. Daar december al bijna een dure maand 'hoort'  te zijn (en ik dat liever waarmaak in de vorm van een stedentripje dan in de vorm van nutteloze cadeautjes) hoeven we daar niet over wakker te liggen. Hmm, ik kan de Glühwein al bijna ruiken!



Periode: november




ITEM:
Totalen

INKOMSTEN:
€2.307
Sparen (10%)


Noodfonds
€0

Afschrijving
€0

Onderhoud
€0

Aflossing
€539

Pensioen
€0



Woonlasten (25% - 35%)


Hypotheek
€559

Gemeentebelastingen
€102

Waterschap
€23

Woonverzekering
€22

Klein onderhoud
€6

Inrichting
€7

Woningnet
€1



Gas, water, licht (5% - 10%)


Gas en elektra
€109

Water
€11

Telefoon
€17

Internet
€32

Bankkosten
€6



Voeding (5% - 15%)


Boodschappen
€240

Uit eten
€21



Vervoer (10%- 15%)


Reiskosten
€300

OV-abonnement
€5

Fietsonderhoud
€3



Kleding (2%- 7%)


Kleding
€8

Kleding
€32

Stomerij etc.
€5



Ziektekosten (5% - 10%)


Zorgverzekering
€89

Zorgkosten
€0

Eigen risico
€41



Persoonlijke uitgaven (5% - 10%)


Toiletartikelen
€18

Make-up
€3

Kapper
€17

Persoonlijke ontwikkeling
€30

Cadeautjes
€15

Overig
€19



Vrije tijd (5% - 10%)


Recreatie
€22

Bibliotheekabonnement
€4




Variabele lasten


Vaste lasten


Spaarpotje


Niet-maandelijkse vaste lasten


Sparen


                                  Schulden

4 opmerkingen:

  1. Ik ben ook een beetje afgeknapt op de MacDonalds. Daarna heb ik altijd het gevoel alsof ik mijn lichaam vervuild heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier in Hamburg! Mag ik zeggen dat je internet & telefoon bij elkaar opgeteld best hoog zijn? Kan je daar misschien nog e.e.a. op terugpakken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Telefoon (mobiel abonnement) heb ik al aardig omlaag weten te schroeven. Internet hebben we zojuist ook aangepast. Scheelt ons weer 10 euro. Idd altijd goed om scherp op te blijven!

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...