maandag 1 april 2013

Terugblik op de maand maart


De maand maart zit er weer op. We zijn de maand goed doorgekomen. Er kon gespaard worden, maar we hebben ons ook wat gegund als het gaat om uit eten gaan bij de Griek, lekker lui pizza laten bezorgen, genieten van een gekochte warme chocolademuffin, wat kleding en een lekker luchtje.  De post 'uit eten' en de post 'toiletartikelen' kennen als gevolg daarvan een kleine overschrijding van de begroting. Daarnaast heeft de energieleverancier deze maand het geld van deze én vorige maand afgeboekt, dus komt deze post op het dubbele uit van wat er begroot is. Dit heft het 'voordeel' van vorige maand weer op. Mijn ouders hadden een financiële meevaller die ze graag met de kinders wilden delen, dus dat betekende extra voeding voor het vakantiebudget. Verder kreeg ik de overstapkorting van de zorgverzekeraar terug ad €75,-, dus die kon toegevoegd worden aan het spaarpotje voor de ziektekosten die binnen het eigen risico vallen. Deelname aan een marktonderzoek en boekenverkoop leverde daarnaast nog extra inkomsten op.
Ik was helaas minder oplettend wat betreft het laatste tijdschriftenabonnement dat ik nog had lopen. Ergens had ik een keer genoteerd dat deze maart 2013 zou aflopen, maar het was me volledig ontschoten. Totdat er een mail kwam met een aankondiging dat er geld afgeschreven ging worden van mijn rekening. Ik heb toen direct opgezegd, maar door de opzegtermijn van een maand is er toch nog €5,50 afgeschreven. Dat is geen gigantisch bedrag, maar toch zonde aangezien ik het tijdschrift eigenlijk nooit meer lees.
Het paasweekend doen we verder geen wilde dingen. Ik heb de chocolade-eitjes en andere paasproducten links laten liggen in de supermarkt. In plaats daarvan heb ik zelf een overheerlijke paasstol gebakken (zie foto).

In april krijgen we een deel van de energiekosten terug. Qua uitgaven moeten we rekening houden met extra boodschappen in verband met een verjaardag. We gaan dan flink aan de slag met lekkere zelfgemaakte hapjes en ik ga een ambitieuze chocoladetaart maken. Altijd leuk! Verder ga ik meedoen aan een hardloopclinic. Daarnaast staan er wat borrels met vrienden gepland. Gelukkig heb ik daar een ruim recreatie-budget voor. Nu alleen het zonnetje nog en april belooft een mooie maand te worden!


Periode: maart



ITEM:Totalen

INKOMSTEN:€2.524
Sparen (10%)
Noodfonds€322
Afschrijving€0
Onderhoud€0
Aflossing€0
Pensioen€0



Woonlasten (25% - 35%)
Hypotheek€559
Gemeentebelastingen€56
Waterschap€23
Woonverzekering€22
Klein onderhoud€0
Inrichting€14
Inrichting(€7)
Woningnet €0
Woningnet €1
Overig€0



Gas, water, licht (5% - 10%)

Gas en elektra€218

Water€0
Water €11

Telefoon€34

Internet€32

Bankkosten €0
Bankkosten €6



Voeding (5% - 15%)
Boodschappen€223
Uit eten€58



Vervoer (10%- 15%)
Reiskosten€295
OV-abonnement €0
OV-abonnement €5
Fietsonderhoud €0
Fietsonderhoud €3



Kleding (2& - 7%)
Kleding€18
Kleding€22
Stomerijkosten etc.€0
Stomerij etc. €5



Ziektekosten (5% - 10%)

Zorgverzekering€89
Zorgkosten€3
Eigen risico €113



Persoonlijke uitgaven (5% - 10%)
Toiletartikelen€57
Make-up€0
Kapper€0
Kapper€17

Persoonlijke ontwikkeling€6
Persoonlijke ontwikkeling€0
Cadeautjes €10
Cadeautjes €5
Overig€0



Vrije tijd (5% - 10%)
Recreatie€0
Bibliotheekabonnement €0
Bibliotheekabonnement€4
Vakantie€0
Vakantie €300

1 opmerking:

  1. Ziet er goed uit en dan heb je ook nog allemaal leuke dingen gedaan. Wat een mooi paasbrood!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...