vrijdag 5 april 2013

Behoorlijk blut


Bron: www.boomerang.nl landvanmelkenhoning.blogspot.nl Behoorlijk blut

Behoorlijk blut. Tenminste, daar leek het op toen we het rekeningoverzicht op de Oranje Leeuwenwebsite bekeken. Partner stond in de min en op de gezamenlijke rekening was op mysterieuze wijze zo'n 1000 euro met onbekende bestemming vertrokken. Oeps!

Maar dan denk je: ik woon in het veilige Nederland. Het wordt vast gefixt. En zo niet, dan zorgt de overheid wel dat het goed komt met onze centjes. Toch....?

Stel je eens voor dat het hele betalingsverkeer plat zou liggen vanwege een terroristische hacker, buitenaardse wezens of een eeuwigdurende stroomstoring? Waar ben je dan helemaal met al je spaarcentjes, begrotinkjes en ander voorbeeldig consumindergedrag? Juist, helemaal nergens. Contant geld hebben we nauwelijks in huis, omdat we alles met plastic doen. Vers eten koop ik in voor een week en houdbaar eten heb ik wel, maar vanwege ruimtegebrek niet in grote voorraden. Conclusie: het zou niet al te best zijn.

Ok, het zijn misschien enigszins overdreven gedachten. Dat komt vast omdat we nu de serie Revolution aan het kijken zijn. Maar toch, wat was ik opgelucht toen het saldo weer 'klopte'. De oranje leeuw had het relatief snel gefixt. Maar wat een communicatieve ramp was het, zeg! De bezorgdheid bij klanten werd niet bepaald weggenomen en informatie werd er nauwelijks verstrekt. De grappen en grollen op het www kwamen des te sneller op gang. Valt er toch nog iets te lachen.

6 opmerkingen:

  1. Misschien was het een goede wake-up-call voor ING. Want wat nou als er echt een cyber-aanval plaatsvindt? Nu ging het alleen nog maar om een verkeerd ingelezen bestandje, en dat legt de boel al plat. Ik hoefde die dag niet te pinnen en 's morgens toen ik op mijn saldo keek was er gelukkig nog niets aan de hand. 's Middags kwam ik er niet meer in (goh!) dus kon ik ook niet zien of er bij ons ook geld verdwenen was. Maar ach, vroeger kon je ook niet a la minuut bij de bank naar je saldo kijken. Dan moest je de bankier maar op z'n blauwe ogen vertrouwen ;-)
    Maar ja, ik weet ook niet of dat vertrouwen tegenwoordig nog wel terecht is ;-S

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor dit soort situaties heb ik altijd contant geld in huis.Om twee weken voedsel te kunnen kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me ook enorm stressen! Vooral als je met pijn en moeite gespaard hebt, en dat het dan ineens weg is! Aargh. Gelukkig is het weer opgelost hoewel op het journaal een expert zei dat het zeker vaker gaat voorkomen… Lekker dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zal je net je spaargeld (ten behoeve van een actie) hebben overgemaakt naar deze bank...een hartverzakking is nog mild uitgedrukt...

    Maar positief bekeken, ik ben weer even grondig wakker geschut. Het contante geld dat hier in huis ligt stond op de nominatie om gestort te worden. Nu niet meer, ik ben weer wakker, wat is het toch handig om een paar weken boodschappen te kunnen doen met contanten als het noodzakelijk is! Normaal heb ik liever niet te veel contanten in huis ivm het gevaar van inbraak, maar alles op de bank is toch ook niet altijd even handig blijkt maar weer...

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ook ik heb altijd wel contant geld in huis niet heel veel ,maar wel genoeg om een aantal boodschappen te kunnen doen ,want dit soort storingen lijkt steeds vaker voor te komen, ook heb ik nog een potje met muntgeld wat eigenlijk bestemd is voor rommelmarkten ,omdat het daar meestal om kleine bedragen gaat en je meestal niet kunt pinnen, bovendien vind ik het dan handig om gepast te kunnen betalen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat vind ik toch een goed plan hoor. Wat cash in huis hebben. Tegenwoordig heb ik steeds vaker geeneens wisselgeld in m'n portemonnaie, omdat ik steeds meer met de pin betaal. Door de problemen die zich deze week voordeden bij banken ga ik toch wat geld in voorraad houden voor boodschappen. Het is lang geleden dat ik helemaal niets kon besteden en dat vond ik toen niet leuk. dus.......

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...