zondag 14 september 2014

Nieuw telefoonabonnement en terugblik op augustus


Bron: meulesteen.nl landvanmelkenhoning.blogspot.nl Nieuw telefoonabonnement en terugblik op augustus

Augustus was het weer tijd voor een nieuw telefoonabonnement. Vorig jaar ben ik nog overstag gegaan voor een abonnement met mobiel internet. Dit jaar bedacht ik me dat ik het toch echt wel zou overleven zonder internet tussen mijn huis en de trein en tussen de trein en mijn werk. Zowel thuis als in de trein als op werk is er namelijk wifi. Wifi lijkt steeds meer een eerste levensbehoefte te worden. Eigenlijk best wel maf. Van €13,- per maand ga ik dus per september naar €5,- per maand. Daar komen nog wel eenmalig €14,99 aansluitkosten bij. Al met al bespaar ik hiermee € 96,- per jaar. Dat is mooi meegenomen. Ik beschik over 200 belminuten/SMS per maand. Dat is voor mij voldoende.

Intussen leven we alweer halverwege september, dus is het hoog tijd om het overzicht van de maand augustus op te maken. Door de vakantie viel met name het potje 'recreatie' erg hoog uit. Augustus wordt niet de ultieme spaarmaand. Sterker nog, ik moest €91,- van de spaarrekening afhalen om uit te komen deze maand. Maar dat is niet verkeerd als je bedenkt dat ik in mei het vakantiegeld op de spaarrekening gezet heb en dat ik daar dus uiteindelijk maar een heel klein deel van heb hoeven aanbreken om de maand in de groene cijfers af te sluiten.


Begroting


Periode: augustus



ITEM:
Totalen

INKOMSTEN:
€2.368

Salaris
€2.368

Vakantiegeld
€0

Eindejaarsuitkering
€0

Overig
€0



Sparen (10%)


Noodfonds
€0

Afschrijving
€0

Onderhoud
€0

Aflossing
€0

Vakantie
-€91



Woonlasten (25% - 35%)


Hypotheek
€536
Gemeentebelastingen
€65

Gemeentebelastingen
-€11
Waterschap
€28

Waterschap
-€4

Woonverzekering
€22

Klein onderhoud
€0

Klein onderhoud
€15

Inrichting
€12

Inrichting
-€5

Woningnet
€0

Woningnet
€1

Overig
€0



Gas, water, licht (5% - 10%)

Gas en elektra
€99
Water
€37

Water
-€25
Telefoon
€13
Internet
€23
Bankkosten
€3

Bankkosten
€3



Voeding (5% - 15%)


Boodschappen
€143

Uit eten
€11



Vervoer (10%- 15%)


Reiskosten
€0

OV-abonnement
€99

OV-abonnement
€0

Fietsonderhoud
€0

Fietsonderhoud
€3



Kleding (2% - 7%)


Kleding
€0

Kleding
€60



Ziektekosten (5% - 10%)

Zorgverzekering
€74

Zorgkosten
€0

Eigen risico
€41



Persoonlijke uitgaven (5% - 10%)

Toiletartikelen
€15
Lenzen
€18

Kapper
€0

Kapper
€16

Persoonlijke ontwikkeling
€0

Persoonlijke ontwikkeling
€30

Cadeautjes
€37

Cadeautjes
-€12

Paspoort
€1

Wijn
€7

Overig
€6



Vrije tijd (5% - 10%)


Recreatie
€1.083

Bibliotheekabonnement
€0

Bibliotheekabonnement
€4

Museumkaart
€0

Museumkaart
€5

Intervac abonnement
€0

Intervac abonnement
€7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...